• CHIP&PIN

    Güvenli alışveriş için işlemlerinizi mutlaka şifre ile yapın!

Daha güvenli ve hızlı alışveriş için şifre (PIN) almadığınız kartınız kalmasın!

Şimdi ne yapmalıyım?

Kredi kartınızın şifresini Garanti İnternet Şubesi'nden, 444 0 333 Alo Garanti'yi aradığınızda "Kart şifresi almak istiyorum" diyerek ya da BonusFlaş’tan “Yeni Kart Şifresi Al” butonuna basarak oluşturabilirsiniz. Şifreniz, yapacağınız ilk alışveriş veya Paramatik işleminde kartınıza yüklenecektir. Bir sonraki işleminizde ise artık şifreniz size sorulacaktır.

*Şifrenizi (PIN) kullanmak çok kolay ve hızlı.

1.Ödeme yapacağınız zaman, satış görevlisi çipli kartınızı okuyucuya yerleştirecektir.

2.Kart okuyucu sizden şifre giriş cihazına şifrenizi (PIN) girmenizi isteyecektir.

3.Alışveriş tutarınızı kontrol ettikten sonra 4 rakamdan oluşan şifrenizi (PIN) girin, ödemenizi onaylamak için “Giriş”/”Enter” tuşuna basın.

4.Eğer şifrenizi (PIN) girerken hata yaparsanız, “Temizle”/”Clear” tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) tekrar girin.

5.Ekran, sizi ödeme işlemini gerçekleştirdiğinize dair bilgilendirecektir. Ödeme onayından sonra, kart okuyucu size slip verecektir.

6.Mağaza chip&PIN sistemine geçmediyse imza atarak ödeme yapabilirsiniz.

Kartınızı yurtdışında kullanırken

Kredi kartınızı yurt dışında şifrenizle kullanmaya devam edebilirsiniz. Ziyaret ettiğiniz ülkelerde chip&PIN sistemine geçildiyse ülkemizde kullandığınız gibi mevcut şifreniz ile kartınızı kullanmaya devam edersiniz. Bu sisteme geçmeyen ülkelerde ise sizden eskiden olduğu gibi imzanız istenecektir.

Sıkça Sorulan Sorular

 

Şifre (PIN) nedir?

Şifre (PIN), sizin alışverişteki kimlik numaranızdır. 4 rakamdan oluşan bu şifre (PIN) sayesinde kartınızın gerçek sahibi olduğunuzu ispatlıyorsunuz. Ödemenizi şifrenizi (PIN) tuşlayarak onaylıyorsunuz. Alışverişlerde kullanacağınız şifre (PIN), Paramatik'lerden işlem yaparken kullandığınız şifre ile aynıdır.

 

Çip nedir?

Kredi kartınızın üzerinde bulunan ve kişisel bilgilerinizi manyetik şeritten daha da güvenli taşıyan bir ortamdır. Kart sahteciliğini ve dolandırıcılığını neredeyse imkansız hale getirir.

 

chip&PIN ile alışverişler neden daha güvenli?

Kredi kartınızla yaptığınız işlemlerin güvenli olması için 2 ana unsur mevcuttur: Birincisi kartın gerçek olması, ikincisi kartı kullanan kişinin kartın gerçek sahibi olması. Çip ilk şartı, şifre (PIN) ise ikincisini sağlar. Yani çip sahte kart basımını, şifre (PIN) de kayıp ve çalıntı kart kullanımını önler.

 

Şifremi (PIN) nasıl öğreneceğim?

Aşağıdaki kanallardan asıl ve ek kredi kartlarınız için hemen şifre oluşturabilirsiniz:

444 0 333 Alo Garanti'yi aradığınızda "Kart şifresi almak istiyorum" diyerek, veya İnternet Şubesi'nden ek kartlarınız için hemen şifre oluşturabilirsiniz.

İnternet Şubesi "Kart İşlemleri" / "Şifre İşlemleri" adımından,

SMS yoluyla: SIFRE yazıp, kartın son 6 hanesi, anne kızlık soyadının ilk 2 harfi, kartınızın arkasındaki güvenlik kodunun ilk 2 hanesini aralarında boşluk bırakıp 3340'a göndererek

şifrenizi (PIN) belirleyebilirsiniz.

Eğer şifrenizi unutursanız veya bilmiyorsanız 444 0 333 Alo Garanti'den veya İnternet Şubesi'nden yeni şifre belirleyebilir, birden fazla kartınız var ve bunlardan bir kısmı için şifrenizi biliyorsanız Alo Garanti ve İnternet Şubesi'nden "Şifre Eşitleme" adımından mevcut şifrenizi diğer kartlarınız içinde de tanımlayabilirsiniz.

 

Ek kartım için nasıl şifre alabilirim?

444 0 333 Alo Garanti’den "Ek kartım için şifre almak istiyorum" diyerek oluşturabilirsiniz. Dilerseniz Alo Garanti ve İnternet Şubesi'nden "Şifre Eşitleme" adımından mevcut kart şifrenizi ek kartınız için de tanımlayabilirsiniz.

 

Şifremi nasıl değiştirebilirim?

Mevcut şifrenizi kullanabileceğiniz gibi şifrenizi 444 0 333 Alo Garanti'yi aradığınızda "Kart şifremi değiştirmek istiyorum" diyerek, İnternet Şubesi veya Garanti Paramatik'lerden değiştirebilirsiniz.

 

Şifremi yanlış girersem ne yapmalıyım?

Alışveriş sırasında şifrenizi yanlış girerseniz, "Temizle" / "Clear" tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) tekrar girin. Eğer şifrenizi (PIN) 3 kez üst üste yanlış girerseniz, kartın şifresi kullanıma kapatılacaktır. Kartınızın blokesini kaldırmak için 444 0 333 Alo Garanti'yi aradığınızda "Kart şifresi almak istiyorum" demelisiniz.

 

Şifremi (PIN) seçmek ve hatırlamak için ne yapmalıyım?

Şifrenizi (PIN), sizin için hatırlaması kolay, diğer insanlar için tahmin edilmesi zor rakamlardan seçiniz. Şifrenizin (PIN) telefon numaranızın bir kısmı, doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir olmamasına dikkat ediniz.

X

Güncel olmayan bir erişim sistemi kullanmaktasınız.

Web sitemizi daha güvenli bir şekilde görüntülemek için işletim sisteminizi veya tarayıcı sürümünü güncellemenizi öneririz.